van yogjakarta tot ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ingrid Megchelsen - WaarBenJij.nu van yogjakarta tot ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ingrid Megchelsen - WaarBenJij.nu

van yogjakarta tot ubud

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

26 Juli 2016 | Indonesië, Ubud

Zondag 17/7
Vandaag een tour gedaan naar de green Valley en green canyon vanaf het hostel. Robin voor het eerst scooter rijden en ik achterop, ook nog links rijden ! Na een mooie hobbelige tocht kwamen we aan bij green Valley. We maakten een blubberige wandeltocht door de jungle ( tot je knieën in de modder) en toen begon een mooie zwemtocht weer terug. Mooi blauw water en hoge rotsen waar je vanaf kon springen, het leek net junglebook! Ook een mooie grot in gezwommen en een hoge sprong gemaakt van ong. 12 meter. Het was Super mooi! Een uur verder gescooterd en toen kwamen we aan bij de green canyon. Met bootjes werden we afgezet. We moesten met de groep gingen we zig zag tegen de heftige stroming in zwemmen. We werden met touwen aan de goede kant opgetrokken. We hadden geen helm of zwemvest aan. We klauterden verder over de gladde rotsen en steeds een stukje verder. Een van de mooiste dingen die we hebben gezien! Een uur teruggereden met de scooter en 's avonds lekker gegeten aan het strand.

Maandag 18/7
7:00 opgehaald met het busje om met de trein naar Yogjakarta te gaan. Een trein moet je hier minstens een dag van te voren reserveren en het voelt aan alsof je gaat vliegen omdat je een uur van te voren aanwezig moet zijn. In Yogyakarta een leuk hotelletje gevonden voor drie nachten.

Dinsdag 19/7
's ochtends de stad verkend. Museum Vredeburg bezocht, paleis en bij een koffietent koffie van een chivetkat gedronken, altijd al eens willen doen en het smaakte erg goed. 's middags naar de prambanan tempels geweest , prachtige grote hindoeïstische tempels !

Woensdag 20/7

Vanochtend werden we om 5 uur opgehaald voor de borobodur tempel , het was een uurtje rijden, toen we er waren was het al helemaal licht. Borobodur is 1 grote buddhatempel en was ook weer prachtig met uitzicht over de jungle. Rond 9 uur vertrokken we naar dieng plateau. Dit was meer de binnenlanden in en was nog een flink stuk rijden, eenmaal daar hebben we een zwavelmeer bezocht en een actieve krater.er waren hier nauwelijks toeristen. We zaten boven de 2000 meter, behoorlijk koud met korte broek. Omdat we zo hoog zaten groeide hier geen rijst meer, alleen nog maar aardappelen. Hierna nog kleine tempels bezocht en naar een uitzichtpunt maar hier was het helaas te bewolkt voor. Een lange rit weer terug naar yogjakarta.

Donderdag 21/7
Om 6 uur de trein naar surabaya. Trein reis duurde 5 uurtjes en was erg comfortabel. Bij aankomst gelijk een treinticket geboekt naar banyuwangi ( oostelijkste puntje java) om vanaf daar de boot naar Bali te pakken. Een (uiteraard veel te dure ) taxi betaald naar een hostel die ook gelijk hogere prijzen hanteerde omdat wr met de taxi werden afgezet. Surabaya was niet heel erg bijzonder maar toch leuk om mee te maken. Grote winkelcentra, enorm veel banken en kantoren maar ook veel vieze straten en rotzooi, echt een stad in verval.

Vrijdag 22/7
Een lange reisdag ! Om 9 uur naar banyuwangi (duurde 6,5 uur) het was een prachtige treinreis door de rijstvelden, echt genoten van al het moois!
Na de treinreis de ferry naar Bali gepakt ( voor 60 cent) tussen de locals. Aangekomen op Bali reden er geen bussen meer, er stonden alleen taxichaffeurs in een verlaten busstation.

Even later toch een bus naar denpassar gevonden. 15 km voor de stad werd iedereen eruit gegooid zodat alle toeristen en locals verplicht waren een taxi te pakken. We kwamen savonds om 11 uur doodmoe aan bij een homestay in denpasar.

Zaterdag 23/7
Denpasar verkend! De vrouw van de homestay had allerlei tips gegeven. We hebben bloemenmarkten en tempels bezocht, hier waren we de enige toeristen. 's avonds heerlijk kip sate gegeten bij een gezellige nightmarket. Het voelde hier al gelijk anders aan dan java. Hier worden overal bloemetjes geofferd bij prachtige tempels. Na dr nightmarket kwamen we langs een groot grasveld waar een klein festival aan de gang was met weer alleen maar locals.

Zondag 24/7 - maandag 25/7
Naar het strand van Sanur! Even 2 dagen naar het strand. Helemaal niet druk! 2 keer een massage genomen voor nog geen 5 euro per uur. Gezwommen, biertjes gedronken en op maandagavond weer bij een gezellige nightmarket gegeten en mooie balinese dansen gezien.

Overal wordt er hier op straat gevraagd of je een taxi nodig hebt. Ze rijden heel de dag maar rondjes door de hoofdstraat. Ook nu in ubud vragen ze om de paar minuten of je een taxi nodig hebt. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je hier niet meer weg komt ;)

Dinsdag 26/7
Vertrokken naar ubud! Gezellige homestay waar we deze week een scooter gaan huren. Vanmiddag direct monkey forest bezocht. Overal lopen apen rond en komen op je schouders zitten. We hebben banaantjes gevoerd en de apen zaten hier lekker van te genieten. Je moest geen flesje water of andere etenswaren in je tas hebben want dit werd er zo uitgehaald. Mooi park om rond te lopen en veel gelachen om de stiekeme acties van de apen.

Genoeg meegemaakt weer en we hebben nog 2 weken te gaan !

Groetjes vanuit Ubud,

Ingrid & Robin

• 26 Juli 2016 - 12:13

Nellie:

Heerlijk om te lezen , een feest van herkenning. Ja altijd weer die taxichauffeurs, hoe blonder hoe duurder kijkt het wel. Balinese mensen zij heerlijk relaxte Hindu 's wat een verschil hé met Java. Geniet ze , groetjes uit Lunteren.

• 26 Juli 2016 - 12:30

Lindy :

Wat klinkt dat allemaal weer leuk! :) Lekker op de scooter rijden en door de jungle wandelen en zwemmen. Tempels bekijken bij zonsopkomst, actieve kraters bezoeken en het strand van Bali. Jullie hebben het zo goed voor elkaar daar in het verre Indonesië! Geniet van Bali & ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen! Ook kijk ik uit naar alle foto's wanneer je weer terug bent! :) Liefs

• 26 Juli 2016 - 17:23

Alberto Et Paulina:

Wat een geweldig verslag zeg. Wij zitten hier in de achtertuin helemaal te watertanden ondanks dat het ook hier heel mooi weer is. Jullie maken zoveel mee dat het misschien een idee is om er een boek van te maken? Als dat boek goed loopt in de verkoop dan hebben jullie je reis er ook zo weer uit!!!
    Ik weet dat nog wel van het offeren van die bloemetjes bij die tempels, heel indrukwekkend.
    Veel plezier op de vulkaan van Bali met zonsopgang.
    Nog heel veel plezier op Bali en tot de volgende blog!!
    Liefs uit Dubbeldam.

• 29 Juli 2016 - 10:32

Ella:

Inderdaad veel herkenbare belevenissen van jullie..Jaren geleden was ik ook op Bali,en genoot van de mooie zonsopgang.Dit heb ik ook hier,als ik naar mijn werk rij,maar dat is toch weer heel wat anders..
    Als het goed is,hebben jullie ook het grote getijde verschil van de zee gezien..bij eb/vloed moet je veel verder lopen om in de zee te komen,wat hier maar een klein stukje is.
    De bewoners zijn wel vriendelijk,maar pas op,ze willen overal geld voor,wat logisch is.In hun ogen zijn we rijk,anders komen we niet door hun land reizen.
    Hier is het erg rustig,veel mensen zijn nu op vakantie,wat je goed kunt merken in de winkels.
    Het weer valt vandaag weer tegen ,het regent weer eens,wel goed voor de plantjes.
    Gaan jullie lekker genieten van de mooie dingen,mensen en het lekkere eten..
    Hartelijke groeten uit het mooie Rotterdam...ja..ja..