eerste dag - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ingrid Megchelsen - WaarBenJij.nu eerste dag - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ingrid Megchelsen - WaarBenJij.nu

eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

11 Juli 2016 | Indonesië, Batavia

Zondagochtend zijn we gezellig uitgezwaaid door onze ouders en Janneke.
Op Schiphol was het erg druk maar we kwamen toch nog op tijd bij de gate aan.

De eerste vlucht van Amsterdam naar Guangzhou ging prima met twee keer warm eten. Na een uurtje op Chinese bodem gingen we verder naar Jakarta.
Ook bij deze vlucht van 4 uur kregen we een lekkere warme maaltijd.
Nadat we een stempel kregen in ons paspoort en de backpacks van de bagageband kwamen rollen hebben we een taxi genomen naar ons eerste hotelletje. Onderweg zag je van alles, veel scooters, karren, kinderen lopend langs de snelweg en heel veel verkeerschaos.

Hierna de buurt achter ons hotel verkend. Dit was best een cultuurshock! Kleine huisjes op elkaar tussen het afval en de stank. Alle mensen begroette ons en keken ons aan alsof ze voor het eerst westerlingen zagen. Een benauwde, warme smoglucht maakte alles compleet. We hebben heerlijk gegeten bij een piepklein "restaurantje" aan huis. Ze konden geen Engels maar met handen en voeten en veel lachen kwamen we een heel eind. Het was echt heerlijk en het kostte in totaal ( inclusief thee ) nog geen 2 euro.
De mensen wilden heel graag met ons op de foto.

Verder wat geslapen en bijgekomen van de jetlag. Morgen reizen we met de trein verder naar Bogor.

• 11 Juli 2016 - 17:25

Paulina En Alberto:

Een pakkend en te gek reisverslag. Vele zullen denkelijk volgen. Geniet van de prachtige treinreis morgen.
    Alvast welterusten en morgen gezond weer op.
    Groetjes vanuit het nu zonnige Dubbeldam.
    Papmam.

• 11 Juli 2016 - 18:53

Nellie:

Heerlijk land , maar o wat kan het smerig zijn. Als het regend dichte schoenen aan , alles wat in het riool leeft is dan op de weg. Ratten en zo. Maar ik ben gewoon jaloers daarom plaag ik graag. Ja het eten is zo lekker dat maakt alles weer goed.:-)

• 11 Juli 2016 - 19:20

Opa Rutjes :

Fantastisch verslag.Bokor is heel mooi. Wacht op jullie volgend veslag. Liefs Nancy en Opaxxxx

• 11 Juli 2016 - 19:56

Astrid En Frans:

Tot nu toe al een heel avontuur! Geweldig om te lezen. Morgen Jakarta achter jullie laten en Bogor gaan ontdekken. Geniet van alles en we blijven jullie met veel plezier volgen. Liefs pap en mam

• 12 Juli 2016 - 11:07

Gerie:

Leuk om te lezen. Die cultuurshock kan ik me voorstellen, die hadden je moede en ik daar toen ook. Je komt in een compleet andere wereld. Geniet ervan!!

Groetjes, Gerie

• 12 Juli 2016 - 13:14

Ella Kluin:

Ik herinner mij ook van jaren geleden,dat het inderdaad een cultuur shock is. Het verschil van armoede en rijkdom is er groter dan hier.Java is een mooi eiland,en jullie gaan vast nog naar de schitterende Boroboudour tempel,dit mogen jullie niet missen.
    Denk aan de hygiene,dat je niet van kraampjes moet eten,maar dat weten jullie wel.De mensen zijn over het algemeen vriendelijk.Ze zijn blij,dat er toeristen blijven komen.
    Genieten jullie inderdaad van Bogor en ander moois,doe het rustig aan...
    Warme groetjes van Ella

• 21 Juli 2016 - 19:32

Els:

Veel plezier verder. Doevoorzichtig , ook met eten .
    Ik was aantal jaren geleden op Bali. Dus herken wel contrast met luxe ( van toeristen daar ) en de armoede
    liefs Els