slapen in de jungle en leven als een filmster - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Ingrid Megchelsen - WaarBenJij.nu slapen in de jungle en leven als een filmster - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Ingrid Megchelsen - WaarBenJij.nu

slapen in de jungle en leven als een filmster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

16 Juli 2016 | Indonesië, Pangandaran

Dinsdagochtend hebben we de trein genomen van Jakarta naar Bogor.
Eenmaal daar aangekomen werden we aangesproken door een local die ook een beetje Nederlands kon. Bij de toeristoffice konden we mee met een tour voor drie dagen en o.a. Slapen in de jungle; woensdagochtend om 9 uur zouden we vertrekken.

Dinsdagmiddag de botanische tuinen van Bogor bezocht. Prachtige tuinen om uren in rond te lopen. Tussendoor wilden heel veel mensen met ons op de foto, we voelden ons echte filmsterren!!
Terug bij het hostel werden we opgeschrikt door ratten en kakkerlakken in de keuken en ook nog een enorme spin! Onder de klamboe en lakenzak toch nog geslapen.

Woensdagochtend werden we opgehaald door gids Agus en Wandi. Met drie Franse backpackers gingen we op pad in een ruim busje. Eerste stop een indonesische poppenmaker. Je zag hoe alles, vanaf een blok hout, met de hand werd gemaakt. We hebben een mooie pop gekocht voor thuis met behoorlijk wat afdingen. ( alle mensen kennen dit woord hier).

Hierna gestopt bij rijstplantages en hier een hele wandeling gemaakt. Echt alles groeit hier van zoete aardappelen tot sperzieboon en van rode pepers tot kruidnagel en wortels voor tijgerbalsam. Ook nog langs een nootmuskaatveld geweest waar alles lag te drogen.
We gingen verder naar bamboo house waar we 2 nachten gingen slapen. Een klein hutje met 2 matrassen op dr grond en meer niet. We kregen iedere keer heerlijk eten en het uitzicht was geweldig !
Smiddags gingen we lopen naar een waterval, en savonds kregen we weer een heerlijk diner met volop keuze.

Donderdagochtend gingen we na een lekker ontbijt richting een actieve krater. 2,5 uur door de jungle gelopen over gladde stenen, door water en modder. Een enorme rotte eieren lucht kwam ons tegemoet. Er kwam veel rook uit de actieve kraters en alle stenen waren warm. Niet te omschrijven hoe bijzonder het was. Van onze gezellige gids Wandi kregen we een rijstlunch en vervolgens dezelfde weg terug naar beneden.

Eind van de middag ging de groep nog naar een hotspring lopen over modderige paadjes langs de rijstvelden en kwamen met donker terug. Ik ben bij de hut gebleven om even bij te komen van de tocht.

Uiteraard weer een heerlijk diner 'savonds en we werden gezellig bezig gehouden door twee kleine jongetje abi en alib die Super vrolijk en vol energie met ons gingen spelen. Het waren neefjes en woonden bij bamboo house. Het is een belediging als je het eten niet opeet en de mensen zelf eten met hun handen , wij kregen een lepel en een vork.

Je moest hier je wc doorspoelen met een bak water en de douche bestond uit een koude straal maar het was het allemaal waard. Iedere nacht worden we hier wel wakker van de moskee, ja zelfs in de jungle zijn er 5 x een moskee op een paar kilometer afstand.

Vrijdagochtend namen we afscheid van bamboo house en de gidsen. Chaffeur omay zou ons naar pangandaran brengen met de drie Fransen. We vertrokken om 9 uur sochtends en om 12 uur savonds kwamen we aan bij hostel mini tiga in pamgandaran op 150 meter van het strand.

De autorit was erg druk, zoveel verkeer!! Tussendoor nog gestopt bij een theeplantage. Omay bleef Super vrolijk en heel erg goed rijden. Wij zouden na een half uur al doodmoe zijn van dit verkeer maar hij hield het zonder klagen 15 uur vol!

Nu lekker aan het strand waar we ongeveer om de 10 meter met een groep op de foto moeten. Soms vragen ze het gelijk en anderen zijn verlegen maar allemaal Super vrolijk!! Als je met 1 man staat te praten sta je even later met de hele familie van soms wel 15 man te poseren voor de foto. We voelen ons echte filmsterren. Morgen gaan we op de tour naar de green Valley en green canyon. Op maandag of dinsdag verder met de trein naar Yogyakarta.

Zonnige groetjes vanuit Pangandaran!!
Ingrid & Robin

• 16 Juli 2016 - 10:23

Alberto Et Paulina:

Hallo Super filmsterren, wat hebben jullie wederom ontzettend veel meegemaakt. Wij zijn heel jaloers op jullie. Geniet van elk prachtig moment en van het lekkere eten. Jammie

• 16 Juli 2016 - 10:41

Alberto Et Paulina:

Vervolg viel helaas weg !!!!!!!!!!!!!!!!
    deel 2:
    jammie jammie . Nu genieten van zon en het strand in Pangandaran. Morgen mooie tour en daarna op naar Yogjakarta, dit is een mooie stad. We zien jullie volgend reisverslag met smart tegemoet. Liefs uit een bewolkt Dubbelman van papmam xx

• 16 Juli 2016 - 13:31

Edwin En Ariënne:

Leuk om jullie zo een beetje te volgen! Wat een prachtig land, bijzonder ook dat er zoveel groenten verbouwd worden. Erg leuk dat jullie gelijk van de vaste toeristische wegen afwijken en lekker het binnenland in gaan. Goede reis gewenst en geniet ervan samen!

• 16 Juli 2016 - 13:35

Frans En Astrid:

Wauw wat maken jullie een hoop mee. Indrukwekkend !!!! Leuk dat jullie foto's sturen dan krijgen we een beetje mee hoe alles er daar uitziet. Ben benieuwd of jullie al onderwater filmpjes hebben gemaakt. Bedankt weer voor het mooie verslag en we zien uit naar de volgende. Liefs pap en mam

• 17 Juli 2016 - 18:00

Lindy :

Dat klinkt allemaal heel erg gaaf. Bijzondere avonturen maken jullie mee.
    GENIET!

• 20 Juli 2016 - 12:16

Nellie:

Wat een avontuur, ook zonder foto's blijft dit altijd in je kop zitten als je straks hier weer door dit grauwe natte land op de fiets zit. Geniet ze, wij hebben nu ook tropen dagen. Puf.

• 21 Juli 2016 - 19:38

Els:

wat een avontuur! Leuk hoor, ben jaloers..... maar niet op jullie kakkerlakken, ratjes en spinnen....brrrr. Zou geen oog dicht doen xx Els

• 24 Juli 2016 - 14:05

Gerie:

Jullie hebben weer heel wat beleefd. Deze manier van reizen geeft de mogelijkheid om het land echt te beleven. En leuk om zo met ander backpackers op te trekken. Geniet van Yogyakarta, inderdaad een stad waar genoeg te beleven valt.

• 25 Juli 2016 - 10:55

Ella:

Een leuk verslag tussen jullie aktiviteiten door.
    Het contact met/tussen de bewoners is erg leuk..jullie beiden hebben natuurlijk erg blond haar,wat zij niet kennen.Jullie hebben al veel gezien,veel indruk zal dit maken,en als jullie weer thuis zijn,is dit heerlijk nagenieten.Gelukkig is dat nog niet zo ver..als het goed is ,gaan jullie nog apen zien...
    Zal weer wennen zijn in Yogjakarta,de natuur is altijd een stuk rustiger,genieten ...
    Hier is het ook eindelijk zomer,en benauwd warm,wat jullie nu ook zullen hebben.
    Veel plezier,en warme groetjes...