talk like a thai - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ingrid Megchelsen - WaarBenJij.nu talk like a thai - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ingrid Megchelsen - WaarBenJij.nu

talk like a thai

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

02 Augustus 2014 | Nederland, Nederland

Ik begin even met een herstel van het vorige verslag waarin ik schreef dat je geen boterham met pindakaas kon eten. het kan wel! in een supermarkt in bangkok troffen we allelei westerse producten, o.a. Pindakaas en boterhammen.

woensdagavond vertrokken we met de bus naar Chiang Mai, de bus kwam twee uur later aan maar eindelijk konden we vertrekken!
de busrit was prima te doen, onderweg 1 stop gehad.

om 6 uur sochtends werden we afgezet bij een benzinestation. De reis ging verder in een pickup, onze backpacks werden op het dak gebonden. Met veel proppen zaten we er met 15 man in. Hostel gevonden, even bijgeslapen en dr stad verkent. Mooie tempels met veel pracht en praal en niet te vergeten de gouden boeddha,s.

we vroegen aan een tuktukchauffeur of hij wist waar een plek buiten de stad was waar je Kon zwemmen bij een soort canyon/meer. Hij wist het wel en hij gaf ons het visitekaartje zodat we hem morgen konden bellen.
tussen door hebben hazel en ik een Thaise massage genomen voor 5 euro een uur lang. Het ging hardhandig maar ook erg gelachen en zelfs in slaap gevallen!

,savonds wilde we wel ergens een drankje doen. Volgens de lonely planet waren er in een bepaalde buurt leuke tentjes. Een tuktukker reed erheen en hij zei dat de high class hier kwam, we waren de enige blanken en het was een rare sfeer. Na een biertje weer afgezet door een tuktukker die behoorlijk stoned leek.

Vrijdag:
contact gezocht met tuktukker don van gisteren, we vertrokken om 11:15.
hij zette ons na eventjes gereden te hebben af bij een echt zwembad! Dit was niet onze bedoeling! Hij belde zijn nicht die beter Engels sprak en zo kwamen er uiteindelijk bij een mooi meer uit met prachtig uitzicht. Hier een paar uur gebleven en gezwommen.
een uur te vroeg stond Don weer voor onze neus. Hij bestelde levende garnalen en een paar biertjes. Nadat de garnalen niet meer leefde, hebben we het geprobeerd, erg pittig!! Ook bestelde hij een vis met kop en al ook erg lekker. Zelf at hij beide ogen van de vis op.

rond 7u terug bij t hostel, 'savonds weer heerlijke curry op en paar biertjes gedaan bij de yellow bar, dit was in tegenstelling tot die avond ervoor wel erg leuk met veel andere backpackers.

Chiang Mai is een leuke stad, veel rustiger dan Bangkok. Maar de Thaise mensen hebben nogal eens wat moeite met hun Engelse uitspraak. Alle woorden met een R worden vervangen door een L. Zo zei tuktukker Don: it has not laining today, maybe tomollow. We kunnen de Thaise mensen inmiddels goed nadoen met hun grappige manier van praten!

net aangekomen in Pai, ligt hoog in de bergen. Nu even bijkomen ma een drie uur durende busrit met alleen maar haarspeldbochten. Zo op zoek naar een hostel.

See You latel!

• 02 Augustus 2014 - 11:44

Jaapie Uit Dordlecht:

Dank je wel Inglid voor je uitgebleide velhaal. Je hebt veel gedaan en beleefd.
    Ik ga ook thais plllll-en, denk wel dat het lukt. Glappig hool.
    Hiel zonnig weel. Pootje van je zwalt-witte Jaapie.

• 03 Augustus 2014 - 10:25

Lindy :

Weer een leuk verslag, en weer leuke dingen meegemaakt! En je bent nu nog maar een week weg! ENJOY TO THE FULLEST!! X Lin

• 03 Augustus 2014 - 13:45

Gerie:

Weer heel wat beleefd Ingrid. Hartstikke leuk om te lezen. Veel plezier weer onderweg.
    Groetjes, Gerie

• 03 Augustus 2014 - 17:14

Tot:

heel leuk om te lezen en ben blij dat je t naar je zin hebt!!! :)
    see you latel!! hahah xxxxxxxxx

• 05 Augustus 2014 - 10:23

Wilna:

Heel leuk om je verslagen te lezen. Ik herken veel uit je verhalenl. Fijn dat alles goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt. Grt. Wilna

• 06 Augustus 2014 - 11:06

Huib En Annemarie:

Hallo Backpackers,

Leuk die leisvelslag van Talk Like A Thai.
    Mocht je nog in Chiang Mai terugkomen, eethuis Aroon Rai is aan te bevelen.
    Veel plezier samen.
    l

• 08 Augustus 2014 - 19:36

Audrey En Henk:

Hoi Ingrid en vriendinnen, hoe is het?
    We zijn bij je vader en moeder aan het eten geweest; jamjam lasagne!
    En uiteraard gezellig, om elkaar weer eens te zien en bij te kletsen.

We zijn wel stinkend benieuwd hoe jullie het daar hebben, en Laos, dat lijkt me helemaal spannend.
    Toen ik zo oud was als jij, hoorde je alleen over Laos, wanneer er weer eens werd gemat.
    Maar het lijkt me wel een land met veel natuur.
    Ik heb gehoord, dat jullie ook nog naar Cambodja gaan; is daar nog steeds een prins aan het bewind?
    Gisteren stond er in de krant, dat nog een paar oude leiders uit de Rode Kmer - tijd zijn veroordeeld.
    Ik ben erg benieuwd om te vernemen, hoe je het hebt ervaren.
    Een heel andere samenleving als hier.

Namens Audrey en mij nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeel fijne tijd en we hopen je weer in goede gezondheid terug te zien.
    Groetjes